basisdekking dierenverzekering

verzeker je huisdier goed en gemakkelijk, binnen 3 minuten

  • tot 15% stapelkorting
  • scherpe premie voor jonge rasdieren
  • uitgebreide dekking

HEMA is stapel op stapelen

HEMA heeft de hoogste pakketkorting van alle Nederlandse verzekeraars!

meer over stapelkorting

basisdekking dierenverzekering: wat vergoeden we?

Wordt jouw huisider ziek of krijgt het een ongeluk in Nederland? Dan heb je in veel gevallen vanuit de basisdekking dierenverzekering recht op een vergoeding van medische kosten. Om je een goed beeld te geven van onze ruime dekking, zetten we de vergoedingen voor je op een rij. HEMA vergoedt deze kosten alleen als de behandeling medisch noodzakelijk is, vaak wordt toegepast en als een dierenarts of dierenspecialist de zorg heeft verleend.

een overzicht van onze vergoedingen

Vanuit de basisdekking dierenverzekering vergoedt HEMA hieronder genoemde kosten tot het vermelde maximum:

  • De kosten van een identificatiechip en het plaats van de chip tot maximaal 60.-.
  • Het standaardconsult van een dierenarts tot maximaal 50.- per keer.
  • Het standaardconsult van een dierenarts of -specialist/Facultiteit Dierengeneeskunde tot maximaal 75.- per keer.
  • Het gebruik van een dierenambulance direct na het ongeval tot maximaal 150.- per keer.
  • De kosten voor CT-/MRI-scan en lasertherapie/laser-reflextherapie inclusief alle bijkomende kosten voor vijftig procent.
  • De kosten voor een advertentie bij vermissing tot een maximum van 250.-.
  • De kosten als jouw huisdier ziek wordt door een (landelijke) epidemie tot een maximum van 125.-. Dreigt er een epidemie? Dan vergoeden wij de kosten tot dit maximum. Wij vergoeden de kosten alsnog, zodra wij definitief weten dat er daadwerkelijk geen sprake is van een epidemie.

onderzoek en behandeling

HEMA vergoedt vanuit de basisdekking van je dierenverzekering ook kosten die gemaakt moeten worden om vast te stellen aan welke ziekte of aandoening jouw huisdier lijdt of welk letsel ontstaan is na een ongeval. Ook de kosten die nodig zijn om de noodzakelijke behandeling uit te voeren worden vergoed. Wij bedoelen dan:

  • Het maken en interpreteren van röntgenfoto’s, echografisch onderzoek, een ECG (hartfilmpje) en het meten van de bloeddruk.
  • Het toepassen van endoscopisch onderzoek.
  • Laboratoriumonderzoeken zoals microbiologisch, hematologisch, urine, ontlasting, weefselvocht en weefselonderzoek. Indien er een sedatie (rustgevende prik) of narcose noodzakelijk is om deze onderzoeken te kunnen uitvoeren vergoeden we dit ook.
  • De kosten die gemaakt moeten worden om een dier te opereren met de daarbij behorende sedatie, narcose en bewakingskosten.
  • Opname en verpleging in een dierenkliniek/dierenziekenhuis voor maximaal zeven dagen. Dit inclusief dwang- en sondevoeding.
  • De kosten van medicijnen die in Nederland geregistreerd zijn voor dieren. We vergoeden ook medicijnen waarvan nog niet bekend is of ze veilig zijn voor dieren. We vergoeden ook medicijnen die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn, ook als de apotheek die speciaal voor jouw huisdier maakt. Dit doen we alleen als dat volgens de diergeneesmiddelenwet mag.
  • De kosten van materialen die nodig zijn om jouw huisdier na een ongeluk te behandelen, zoals verbanden, spalken en botimplantaten.
  • De kosten van behandelingen die medisch noodzakelijk zijn door ziekte aan de voortplantingsorganen van jouw huisdier. Je dient dan wel een verklaring van jouw dierenarts daarbij te overleggen.
  • De kosten van homeopathie en homeopathische geneesmiddelen voor dieren. Maar dit geldt alleen als een dierenarts dit voorschrijft. De dierenarts moet staan op onze lijst van erkende homeopathische dierenartsen. Je kunt deze lijst vinden op www.scwd.nl.
  • De kosten als de dierenarts jouw huisdier laat inslapen en het laten ophalen van jouw overleden huisdier via de dierenarts. Daar hoort een begrafenis of crematie niet bij.

dertig dagen wachttijd

Het is goed om van tevoren rekening te houden met de wachttijd. De eerste dertig dagen na het afsluiten van de verzekering, is jouw hond of kat nog niet verzekerd. De basisdekking dierenverzekering gaat pas na dertig dagen in. De eerste dertig dagen ben je wel verzekerd voor het chippen van jouw huisdier, inclusief het consult. Heeft jouw huisdier medische zorg nodig na een ongeval? Ook hier ben je voor verzekerd na het afsluiten van een dierenverzekering bij HEMA.

opzeggen van jouw verzekering

Als jouw huisdier komt te overlijden of wordt vermist, kun je de huisdierenverzekering van HEMA natuurlijk dezelfde dag nog opzeggen. Al onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar. Teveel betaalde premie wordt teruggestort.

basisdekking dierenverzekering: uitsluitingen

Wat valt niet onder de basisdekking dierenverzekering?

niet-geregistreerde diergeneesmiddelen, waaronder voedingssupplementen dieetvoeding cosmetische ingrepen alle aandoeningen aan heup en ellebogen bij de hond, ongeacht de oorzaak alle bestaande en niet verborgen (erfelijke) gebreken of klachten alle alternatieve geneeswijzen, zoals acupunctuur, Bach therapie, bloesemtherapie, etc. castratie en sterilisatie

precies weten wat wel en niet is verzekerd?

Kijk in de bijzondere voorwaarden van onze Dierenverzekering.

het moment van afsluiten

Let op! Op het moment dat je een dierenverzekering afsluit, moet jouw huisdier volledig klachtenvrij, gezond en vrij van gebreken zijn. Ook mag jouw huisdier zes maanden voorafgaand aan het afsluiten van de verzekering niet onder behandeling zijn geweest van een dierenarts of behandelt met medicijnen. Vaccinaties en preventieve zorg vallen hier niet onder. Als jouw huisdier hier niet aan voldoet, dan is er geen sprake van basisdekking dierenverzekering en ontvang je dus geen vergoeding van HEMA.

bereken je premie

24/7 online schade melden

Voor een vlotte afhandeling is het slim schade zo snel mogelijk aan ons door te geven. Dit kan iedere minuut van de dag, je meldt een schade bij HEMA namelijk eenvoudig online. Gewoon snel, makkelijk en in leesbare taal, zoals je van HEMA gewend bent. Ga naar je online polismap, log in en meld je schade.

schade melden

overstaphulp

Ben je overtuigd, maar heb je geen trek in administratieve rompslomp? We maken het overstappen graag gemakkelijk voor je. Onze gratis overstaphulp zorgt ervoor dat je eenvoudig en zonder problemen kan overstappen naar HEMA Verzekeringen.

overstaphulp

klantenservice

De klantenservice van HEMA Verzekeringen is er voor je als je ons nodig hebt. Heb je een vraag? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen (FAQ’s) op onze klantenservice pagina, grote kans dat het antwoord op jouw vraag hier al tussen staat. Heb je een noodsituatie, dan kun je ons natuurlijk ook telefonisch bereiken. Vergeet niet dat je zo’n beetje alles zelf kunt regelen in de online polismap.