pechhulp fiets

Fietspech onderweg? HEMA brengt jou en je fiets veilig thuis.

  • geen eigen risico
  • tot 3 jaar aankoopwaarde vergoed
  • tot 15% stapelkorting

HEMA is stapel op stapelen

HEMA heeft de hoogste pakketkorting van alle Nederlandse verzekeraars!

meer over stapelkorting

pechhulp voor de fiets: kom altijd veilig thuis

Daar sta je dan. Ben je net lekker aan het fietsen en dan krijg je pech onderweg. Of loop je na een korte tussenstop tijdens een fietstocht terug naar je fiets en blijkt deze gestolen. Wat nu? Hoe kom je nu thuis? Gelukkig kun je op dit soort momenten rekenen op HEMA. Je kunt namelijk bij je fietsverzekering de aanvullende dekking Thuisbrengservice afsluiten. Met deze dekking voor pechhulp voor de fiets kom je altijd thuis. We halen jou en jouw fiets overal in Nederland meteen op.

fiets pechhulp door heel Nederland

De Thuisbrengservice kun je als aanvullende dekking op de fietsverzekering Basis of fietsverzekering Extra afsluiten. Mocht je onderweg niet meer verder kunnen met jouw fiets of e-bike, bijvoorbeeld door pech of diefstal, dan brengen we jou én jouw fiets naar een adres naar keuze in Nederland of een adres binnen 30 kilometer vanaf de Nederlandse grens. Ben je samen onderweg op de fiets? Dan mag jouw reisgenoot met deze dekking voor pechhulp voor de fiets ook mee.

waarom de fietsverzekering Extra van HEMA?

  • Online afsluiten en beheren
  • Begrijpelijke voorwaarden
  • Ruime dekking, scherpe premie
  • Geen eigen risico
  • 3 jaar aankoopwaardegarantie
  • 24/7 bereikbaar bij schade
  • Tot 15% stapelkorting op je HEMA schadeverzekeringspakket

dekking thuisbrengservice

Fietspech onderweg is al vervelend genoeg. Daarom staan we graag voor je klaar op het moment dat je ons echt nodig hebt. Sluit je de aanvullende dekking Thuisbrengservice af? Dan brengen wij je thuis als jouw fiets kapot of gestolen is. Wel zijn voorwaarden verbonden aan deze fiets pechhulp. Wil je weten wanneer we je wel thuisbrengen en wanneer je helaas zelf een oplossing moet vinden? In onze duidelijke voorwaarden lees je precies in welke situaties je op pechhulp voor de fiets kunt rekenen.

  • wat is wel gedekt

    • pech door een lekke band
    • diefstal van de fiets
    • ongeluk met de fiets
  • wat is niet gedekt

    • pech binnen een straal van 2 kilometer van jouw woonadres
    • pech door een lege (goed werkende) accu
    • vaker dan 3 keer in een jaar gebruik maken van de Thuisbrengservice

aanvullende dekkingen voor jou en je fiets

Met een fietsverzekering is jouw fiets gewoon goed verzekerd tegen schade. En dat is fijn want een ongeluk zit in een klein hoekje. Om je met een nog veiliger gevoel jouw weg in het verkeer te laten vinden, kun je bij HEMA verschillende aanvullende dekkingen afsluiten bij een fiets verzekeren. Voor juist die extra zekerheid op het moment dat je dit nodig hebt.

pechhulp e-bike: van kapotte accu tot lekke band

pechhulp e-bike: van kapotte accu tot lekke band (H2) Een gebroken ketting, diefstal of een ongeval; pech onderweg met de fiets komt nooit op een goed moment. Of je nu op een racefiets, stadsfiets of e-bike onderweg bent, de Thuisbrengservice voor pechhulp voor de fiets is er voor elke fiets. Fiets pechhulp voor een lekke band of een pechhulp voor een e-bike door een kapotte accu? Neem contact op met onze alarmdienst Eurocross via +31(0)71 364 18 32 en er komt meteen iemand aan om jou op te halen en veilig thuis te brengen. De Thuisbrengservice en de pechhulp voor een elektrische fiets geldt alleen voor de fiets die in jouw online polismap staat.

fietsverzekering met pechhulp afsluiten

Wil je een fietsverzekering met pechhulp afsluiten? Dat is heel eenvoudig. Het enige wat je hoeft te doen bij het afsluiten van je fietsverzekering is de aanvullende verzekering Thuisbrengservice selecteren en toevoegen aan jouw verzekeringspolis. Heb je al een fietsverzekering bij HEMA en wil je je verzekeren voor pechhulp voor de fiets of een andere aanvullende dekking toevoegen? Pas dan je bestaande verzekering aan. Dit doe je heel gemakkelijk en snel zelf via jouw online polismap. Log in, selecteer de verzekering die je wilt aanpassen en voeg de aanvullende dekking toe aan jouw fietsverzekering.

meest gestelde vragen

Ja. De fietsverzekering van HEMA heeft een wereldwijde dekking. Dit betekent dat je ook in het buitenland verzekerd bent tegen schade en diefstal.

Nee, ook tweedehands fietsen kun je voordelig verzekeren bij HEMA. Je moet dan wel in het bezit zijn van een aankoopbon en 2 originele fietssleutels. Bij een digitaal slot (E+) zonder fysieke sleutels stuur je ons na diefstal de logfile als bewijs dat de fiets op slot stond.

Als je een fietssleutel kwijt bent moet je zo snel mogelijk een nieuwe sleutel laten maken door de fabrikant van het fietsslot. Je kunt ook het slot vervangen. Geef zo spoedig mogelijk via info@verzekerdbijhema.nl aan ons door als je het slot of de sleutels vervangt. Bewaar ook de rekening van het vervangen van het slot of de sleutels. Kom je deze verplichtingen niet na? Dan keren wij misschien niet of minder uit.

Houd er rekening mee dat het nieuwe slot altijd een ART categorie 2-slot is. Bij het slot van een elektrische fiets moet het fietsslot een E+ toevoeging hebben. Nadat je de nieuwe sleutel hebt ontvangen, pas je in jouw online polismap het sleutelnummer aan.

Is jouw fiets gestolen en wordt deze teruggevonden? Meld dat dan zo snel mogelijk aan ons. Wordt jouw fiets binnen 30 dagen na de diefstal teruggevonden en is deze beschadigd? Dan betalen we de reparatiekosten. Wordt jouw fiets na 30 dagen teruggevonden? Dan maken wij jou weer eigenaar van jouw fiets als je dat wilt. Het bedrag dat je van ons kreeg, moet je dan terugbetalen. We betalen natuurlijk wel voor de schade die jouw fiets heeft.

Als jouw fiets is gestolen, dien je allereerst aangifte te doen bij de politie. Vervolgens kun je de schade bij ons melden. Dit kan via de pagina "schade melden" op onze website. Hier kun je online je schade melden. Wij vragen je tijdens dit proces om het politierapport van de aangifte, de aankoopnota en beide originele sleutels naar ons op te sturen. Het adres staat erbij vermeld. Bij een digitaal slot (E+) zonder fysieke sleutels stuur je ons na diefstal de logfile als bewijs dat de fiets op slot stond.

klantenservice

De klantenservice van HEMA Verzekeringen is er voor je als je ons nodig hebt. Heb je een vraag? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen (FAQ’s) op onze klantenservice pagina, grote kans dat het antwoord op jouw vraag hier al tussen staat. Heb je een noodsituatie, dan kun je ons natuurlijk ook telefonisch bereiken. Vergeet niet dat je zo’n beetje alles zelf kunt regelen in de online polismap.

overstaphulp

Ben je overtuigd, maar heb je geen trek in administratieve rompslomp? We maken het overstappen graag gemakkelijk voor je. Onze gratis overstaphulp zorgt ervoor dat je eenvoudig en zonder problemen kan overstappen naar HEMA Verzekeringen.

overstaphulp

24/7 online schade melden

Voor een vlotte afhandeling is het slim schade zo snel mogelijk aan ons door te geven. Dit kan iedere minuut van de dag, je meldt een schade bij HEMA namelijk eenvoudig online. Gewoon snel, makkelijk en in leesbare taal, zoals je van HEMA gewend bent. Ga naar je online polismap, log in en meld je schade.

schade melden