Schade; de do’s en dont’s voor een snelle afhandeling

Vorig jaar werden er bij HEMA Verzekeringen veel schades ingediend. Zo’n 35% daarvan betrof autoschades. Maar ook bijna 20% van onze verzekerden hebben tijdens hun vakantie te kampen gehad met een schade, ongeluk of diefstal.

Schade is altijd heel vervelend. Het komt namelijk altijd ongelegen. Hoe meld je een schade en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw schade zo snel mogelijk wordt opgelost? Allereerst is het belangrijk dat je het telefoonnummer van onze alarmcentrale 071-364 1832 in je telefoon bewaart. Dit telefoonnummer kun je dag en nacht bellen voor spoedeisende hulp, ook vanuit het buitenland. Je krijgt dan precies te horen hoe jouw schade verder wordt afgehandeld. Je kunt de alarmcentrale ook bellen voor acute hulp. Wij schakelen dan de hulpdiensten in en regelen de eerste voorzieningen voor je.

Motorrijtuig

Gaat het om een aanrijding met een auto, motor, brommer of caravan? Dan vragen wij je, naast direct contact met ons op te nemen, om ook het Europees schadeformulier in te vullen. Vul samen met de tegenpartij dit formulier in en probeer vooral rustig te blijven. De schuldvraag wordt later wel opgelost.

Schade melden

In zijn algemeenheid geldt; Voor een vlotte afhandeling van je schade kun je de schade het beste zo snel mogelijk aan ons melden. Schadeformulieren vind je op onze website. Het is handig om het europese schadeformulier uit te printen en te bewaren in je auto. Ingevulde schadeformulieren (en de gevraagde bijlagen zoals boekingsformulieren en aankoopnota’s) kun je mailen naar schadeteam@verzekerdbijHEMA.nl. Wij nemen de schade direct in behandeling. Zorg je ervoor dat het schadeformulier zo compleet mogelijk is ingevuld en dat alle bijlagen er ook aan toegevoegd worden? Dat helpt ons om de schade zo snel mogelijk af te wikkelen.