Wat vervelend dat je schade hebt! We hopen dat je niks hebt opgelopen. De snelste manier om je schade te melden is online via mijn polismap.
Heb je een noodsituatie, zoals een ongeval, pech onderweg of een ongeval op vakantie? Bel dan alarmcentrale op:
Dit nummer is 24/7 bereikbaar voor spoedgevallen.
Geen nood of ernstige schade? Meld dan je schade online. Dat is snel, duidelijk en gemakkelijk. Hoe het werkt?
klik op de link onderaan dit blok en log in op je online polismap. Klik daarna op schade melden.
vertel ons online wat er gebeurd is. Wij kijken meteen of deze schade wel of niet gedekt is via jouw verzekering.
je ziet z.s.m. wat de gevolgen van je claim zijn. Zo kun je zelf een keuze maken voor de afhandeling.
soms hebben we meer informatie nodig. Je volgt de status van je claim via je digitale polismap.
we vergoeden je schade zo snel mogelijk zodat ook jij snel weer verder kunt met je fijne leven.
Alle autoschades (behalve ruitschade) moeten eerst worden vastgesteld bij ABS Autoherstel. Ook als je de schade ergens anders laat repareren. Zij beoordelen de schade en maken een schaderapport (calculatie). Je kunt de schade laten herstellen bij ABS Autoherstel en voor ruitschade ga je naar Autotaalglas. Je krijgt dan een korting op je eigen risico.
Als je een Beperkt of Volledig Casco verzekering hebt, dan regelt ABS tijdens de reparatie van jouw auto ook nog eens gratis vervangend vervoer. Zo kan er ook gebruik gemaakt worden van duurzaam elektrisch vervangend vervoer. Als je dicht bij huis werkt, biedt ABS Autoherstel een fiets aan zodat je niet zonder vervoer zit.
Met een WA- of een WA plus autoverzekering ben je niet verzekerd voor autoschade die door een ander is veroorzaakt. Per 1 juli 2021 hebben verzekeraars samen afgesproken dat je (in sommige gevallen) dan toch terecht kunt bij je eigen verzekeraar voor een nieuwe regeling: De Directe Schadeafhandeling. Dat kost je niks. Het schadeteam bekijkt hoe de schade is ontstaan en beoordeelt of de tegenpartij aansprakelijk is. Als dat zo is, dan kun je de schade aan je auto laten herstellen en betalen wij de factuur.
Bij de woonverzekering van HEMA bepaalt bij grote schades een schade-expert de hoogte van het schadebedrag. Bij kleine schades wordt dit bedrag bepaald door de schadebehandelaar op basis van de nota's van de reparatie.
Voor het herstellen van je woon- en glasschade werken wij samen met Hersteldirect. Ze bieden een oplossing en werken alleen samen met bedrijven die voldoen aan de nieuwste normen. Die bedrijven zijn verspreid over heel Nederland.
Om de declaratie(s) van jouw huisdier in te dienen kun je het declaratieformulier invullen, ondertekenen, scannen en per e-mail naar ons versturen. Graag ontvangen wij naast het declaratieformulier ook een kopie van de patiëntenkaart. Diagnoses, klachten en behandelingen worden aangegeven op de patiëntenkaart. Deze kun je bij de behandelend dierenarts opvragen. Ons mailadres is: schadeteam@verzekerdbijHEMA.nl
Of stuur het ingevulde en ondertekende declaratieformulier van uw huisdier naar: HEMA Verzekeringen Afdeling schade Postbus 52070 3007 LB Rotterdam
Je hebt letsel opgelopen bij een ongeval. Dat is erg vervelend. In deze brochure lees je hoe we omgaan met letselschade en wat je van HEMA Verzekeringen kunt verwachten.