veelgestelde vragen

klantenservice

Nee je bent dan niet direct verzekerd. Bij het aanvragen van een verzekering kun je aangeven wanneer je wilt dat de verzekering ingaat. De eerst mogelijke ingangsdatum is de dag na het afsluiten van de verzekering. Bij voertuigen (auto, motor, brommer) geldt wel dat de verzekering direct in kan gaan. Na het aanvragen ontvang je een activeringsmail. Klik hierin op de link om jouw verzekering te activeren. Als je niet activeert ben je niet verzekerd.

Wanneer het inloggen in jouw online polismap niet lukt, check dan eerst goed of je de juiste inloggevens invoert. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Dat betekent dat je hoofdletters dient te gebruiken als je hebt gekozen voor een wachtwoord met hoofdletters. Let goed op dat je als volgt inlogt in jouw online polismap:

  • je gaat naar verzekeringen.hema.nl
  • klik rechts bovenin op 'inloggen verzekeringen'
  • kies voor 'inloggen online polismap'
  • log in met jouw e-mailadres en wachtwoord Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt direct een e-mail met je wachtwoord op het bij ons bekende e-mailadres.
Lees verder

De verzekeringen van HEMA worden uitsluitend binnen Nederland afgesloten. Woon je in het buitenland, dan kun je geen verzekering bij HEMA afsluiten.

Lees verder

Als jouw aanvraag door ons is geaccepteerd en je hebt jouw polismap geactiveerd, dan ben je verzekerd. Wij schrijven de premie in de eerste week van de maand van je rekening af.

Lees verder

Op de eerste nota worden naast de premie eenmalig poliskosten in rekening gebracht. Tevens wordt er assurantiebelasting geheven. Ook kan het zijn dat je de verzekering hebt afgesloten na de vorige facturatie. Je hebt dan nog geen premie betaald over de vorige periode. De premie die wordt geïncasseerd is dus ook de premie voor de dagen van de vorige maand dat je bij HEMA verzekerd was. Daarom wijkt de eerste nota iets af van wat je op internet hebt berekend. De specificatie van de factuur kun je bekijken in jouw online polismap onder 'facturen'.

Lees verder

Er is geen opzegtermijn. Alle verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar. Dit kun je zelf doen in jouw online polismap.

Lees verder

HEMA Verzekeringen is telefonisch helaas niet bereikbaar voor algemene vragen. De verzekeringen van HEMA behoren tot de meest voordelige van Nederland. En dat willen we graag zo houden. Daarom bepaal je bij ons zelf hoe je verzekerd bent. Niet alleen makkelijk voor jou, maar ook nog eens een stuk goedkoper. Via je online polismap kun je op elk gewenst moment een schade melden, een wijziging doorgeven, je huidige verzekeringen bekijken of een extra verzekering afsluiten.

Heb je een andere vraag? Stel deze dan via het online contactformulier of stuur en e-mail naar info@verzekerdbijhema.nl. Binnen twee werkdagen ontvang je een antwoord. Heb je pech onderweg of is er sprake van noodsituatie? Dan staat onze alarmcentrale natuurlijk voor je klaar. Voor spoedeisende hulp neem je 24 uur per dag, 7 dagen per week vanuit binnen- of buitenland contact op via +31 (0)71- 3641832.

Lees verder

Een verzekering van HEMA is niet aan een termijn of looptijd gebonden. Jouw verzekering is doorlopend en heeft geen vervaldatum. Je kunt dan ook op elk gewenst moment je verzekering zelf opzeggen via jouw online polismap.

Als je verzekering nog niet is ingegaan ga je naar jouw online polismap en klik je bij de betreffende verzekering op 'ingangsdatum wijzigen'. Is je verzekering al wel ingegaan, dan klik je op 'inzien & wijzigen' en vervolgens onderaan de pagina op 'opzeggen'. Vervolgens kun je een nieuwe verzekering met de juiste ingangsdatum afsluiten. Je krijgt in dit geval wel een factuur over de verstreken termijn (beëindigingsdatum minus ingangsdatum), omdat je in die tijd wel door ons verzekerd was.

Via jouw online polismap kun je jouw e-mailadres zelf wijzigen. Je logt in via de button 'Inloggen verzekeringen' rechts bovenin. Hier kies je voor 'inloggen polismap'. Als je ingelogd bent ga je naar 'persoonlijke gegevens'. Daar klik je op de knop 'wijzigen' en kun je jouw emailadres wijzigen.

Lees verder

De e-mails die automatisch door ons worden verstuurd kunnen in de spambox terecht komen. Mocht je deze e-mail niet ontvangen, controleer dan jouw spambox. Wanneer deze ook niet in de spambox te vinden is dan kun je een e-mail sturen naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

Lees verder

Je kunt de premie alleen per maand betalen. Het is niet mogelijk om de premie in termijnen te betalen.

Lees verder

Als je niet tevreden bent over verzekerdbijHEMA.nl, dan kun je jouw klacht aan ons doorgeven via het klachtenformulier op de pagina 'klantenservice' op verzekerdbijHEMA.nl. We nemen jouw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.

Lees verder

De e-mails die automatisch door ons worden verstuurd kunnen in de spambox terecht komen. Mocht je deze e-mail niet ontvangen, controleer dan jouw spambox. Wanneer deze ook niet in de spambox te vinden is dan kun je een e-mail sturen naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

Lees verder

Via jouw eigen online polismap kun je jouw gegevens inzien en direct online wijzigen. Aanpassing van de dekking kan dagelijks. Bijvoorbeeld wanneer je op je autoverzekering Volledig Casco dekking wilt omzetten naar een Beperkt Casco dekking. Of een aanvullende dekking wilt toevoegen.

Lees verder

Als je gaat verhuizen dan moet je in ieder geval jouw persoonsgegevens wijzigen. Ga naar verzekeringen.hema.nl en klik op 'inloggen verzekeringen' rechts bovenin en kies vervolgens voor 'online polismap'. Ga naar 'persoonsgegevens'. Hier kun je jouw adres wijzigen. Als je een woonverzekering van HEMA hebt dan kun je een nieuwe woonverzekering afsluiten op je nieuwe adres en de bestaande woonverzekering beëindigen. Als je ingelogd bent ga je bij de woonverzekering naar 'inzien & wijzigen'. Hier klik je onderaan de pagina op opzeggen en kies een opzegdatum. Je huidige woonverzekering wordt beeïndigd. Vervolgens kun je voor je nieuwe huis een nieuwe woonverzekering afsluiten.

Lees verder

Bij HEMA kun je jouw verzekering dagelijks opzeggen. Dit kun je zelf doen in jouw online polismap. Zodra je bent ingelogd klik je op de knop 'bekijk verzekering' en vervolgens onderaan de pagina op 'opzeggen'. Vervolgens kun je de gewenste einddatum invullen. Door op 'bevestigen' te klikken wordt de verzekering beëindigd op de door jou gekozen datum. Teveel betaalde premie wordt teruggestort op je rekening.

Lees verder

Je kunt de ingangsdatum van de verzekering zelf bepalen. De eerste mogelijkheid om de verzekering in te laten gaan is de dag nadat je de verzekering afsluit. Een auto- motor- of scooter-/brommerverzekering kan dezelfde dag nog ingaan, mits je deze voor 21.00 uur activeert.

Als je niet tevreden bent met je verzekering dan kun je deze dagelijks opzeggen. Dit kun je zelf doen in jouw online polismap. Log hiervoor in op verzekeringen.hema.nl en ga naar 'inzien & wijzigen'.

Lees verder

HEMA rekent bij het afsluiten van een verzekering eenmalig poliskosten. De poliskosten zijn € 9,68 inclusief assurantiebelasting. De poliskosten worden op de eerste factuur in rekening gebracht.

Lees verder

Dat klopt. Wij tellen maandelijks alle factuurbedragen van uw polissen bij elkaar op en maken daar één factuurbedrag van. Dit is het bedrag dat je op het afschrift ziet staan. Wil je weten hoeveel premie wij per polis incasseren, kijk dan in jouw online polismap bij factuuroverzicht. Daarin laten we zien wat elke verzekering kost.

Lees verder

De premie voor jouw verzekering wordt automatisch van jouw rekening afgeschreven. Is de incasso niet gelukt? Je krijgt van ons dan een betalingsherinnering zodat je alsnog eenvoudig met iDEAL kunt betalen. Is je rekeningnummer geblokkeerd of heb je liever dat het bedrag voortaan van een ander rekeningnummer wordt afgeschreven? Dan kun je jouw rekeningnummer wijzigen in jouw online polismap. Ga hiervoor naar verzekeringen.hema.nl en klik rechts bovenin op 'inloggen verzekeringen' en ga dan naar 'mijn online polismap'. Klik in het linkermenu op 'persoonsgegevens'. Hier kun je jouw rekeningnummer wijzigen.

Lees verder

In de eerste week van de maand incasseren wij de verzekeringspremies.

Lees verder

Je kunt de facturen direct bekijken in jouw online polismap. Zodra er een nieuwe factuur online staat krijg je hierover een e-mail.

Lees verder

HEMA is wettelijk verplicht om assurantiebelasting in rekening te brengen. De assurantiebelasting bedraagt 21% over de premie en is voor iedereen in Nederland gelijk.

Lees verder

Als de automatische incasso van de premie een keer mislukt, dan is dat geen probleem. Je krijgt van ons een betalingsherinnering zodat je eenvoudig met iDEAL kunt betalen. Is je rekeningnummer geblokkeerd of heb je liever dat het bedrag voortaan van een ander rekeningnummer wordt afgeschreven? Dan kun je jouw rekeningnummer wijzigen in jouw online polismap. Ga hiervoor naar verzekeringen.hema.nl en klik rechts bovenin op 'inloggen verzekeringen' en ga dan naar 'mijn online polismap'. Klik in het linkermenu op 'persoonsgegevens'. Hier kun je jouw rekeningnummer wijzigen.

Lees verder

Ga naar jouw online polismap op verzekeringen.hema.nl en pas daar je rekeningnummer aan. Voor de mislukte incasso ontvang je een betalingsherinnering zodat je de premie alsnog eenvoudig met iDEAL aan ons kunt betalen.

Lees verder

Je kunt bij HEMA alleen betalen via automatische incasso. Als je een verzekering bij ons afsluit ga je dan ook akkoord met de automatsche incasso. Wil je niet dat wij de premie van je rekening incasseren? Dan kun je helaas geen klant worden van HEMA Verzekeringen.

Lees verder

In jouw online polismap kun je het rekeningnummer wijzigen. Ga hiervoor in jouw online polismap naar 'persoonsgegevens'.

Lees verder

Als jouw fiets is gestolen, dien je allereerst aangifte te doen bij de politie. Vervolgens kun je de schade bij ons melden. Dit kan via de pagina "schade melden" op onze website. Hier kun je online je schade melden. Wij vragen je tijdens dit proces om het politierapport van de aangifte, de aankoopnota en beide originele sleutels naar ons op te sturen. Het adres staat erbij vermeld. Bij een digitaal slot (E+) zonder fysieke sleutels stuur je ons na diefstal de logfile als bewijs dat de fiets op slot stond.

Lees verder

Op het moment dat je een schade meldt kun je nota's toevoegen. Wil je achteraf nog extra nota's toevoegen? Dan moet je deze apart per e-mail versturen aan schadeteam@verzekerdbijhema.nl onder vermelding van het schadedossiernummer.

Lees verder

Voor spoedeisdende hulp kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met de alarmcentrale op +31 (0)71- 3641832. Bij HEMA kun je voor alle schadeverzekeringen online je schade melden. Alleen voor de dierenverzekering hebben we een declaratieformulier. Klik op 'schade melden' om te starten met jouw schademelding.

Lees verder

Een ongeval of overlijden moet je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 jaar aan ons doorgeven. Voor spoedeisende hulp kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met de alarmcentrale op +31 (0)71- 3641832. Bij HEMA kun je voor alle schadeverzekeringen online je schade melden. Alleen voor de dierenverzekering hebben we een declaratieformulier. Klik op "schade melden" om te starten met jouw schademelding.

Lees verder

Als je schade bij iemand anders hebt gemaakt, valt dit onder je aansprakelijkheidsverzekering. Schade kun je online melden via de knop “schademelden”. Zodra je bent ingelogd in je online Polismap, klik je nog een keer op de knop “schademelden”. Daarna kun je ons stapsgewijs uitleggen om wat voor schade het gaat en wat er precies gebeurd is.

Lees verder

Voor spoedeisdende hulp kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met de alarmcentrale op +31 (0)71- 3641832. Bij HEMA kun je voor alle schadeverzekeringen online je schade melden. Alleen voor de dierenverzekering hebben we een declaratieformulier. Klik op 'schade melden' om te starten met jouw schademelding.

Lees verder

Schade kun je online melden via de knop "schade melden". Zodra je bent ingelogd in je online Polismap, klik je nog een keer op de knop "schade melden". Daarna kun je ons stapsgewijs uitleggen om wat voor schade het gaat en wat er precies gebeurd is.

We zullen voor jou de dichtstbijzijnde schadehersteller opzoeken die aangesloten is bij HEMA. Maak je gebruik van een ABS-bedrijf dan heb je een lager eigen risico.

Lees verder

Voor spoedeisende hulp kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met de alarmcentrale op +31 (0)71- 3641832. Voor alle overige schades kun je online je schade melden. Ga naar je online polismap, log in en klik dan op “schade melden”.

Lees verder

In de online polismap, die je via onze website kunt bereiken heb je een digitaal overzicht van al jouw verzekeringen. Je kunt in de online polismap zelf een wijziging doorvoeren, een schade melden of jouw verzekeringsoverzicht bekijken. Je ontvangt nieuwe polissen en nota's digitaal.

Lees verder

Ja, jouw online polismap is veilig omdat er gebruik gemaakt wordt van een beveiligde verbinding. HEMA maakt voor de polismap gebruik van Secure Socket Layer (SSL), dit is een beveiligingstechniek die ervoor zorgt dat alle gegevens versleuteld worden verzonden. Zodra een SSL-verbinding actief is, verschijnt er (rechts onderaan) in jouw internetbrowser een geel slotje. Daarnaast kan niemand wijzigingen aanbrengen in jouw polissen omdat jij de enige bent met toegang tot jouw online polismap. Alleen jij weet de inlognaam en jouw wachtwoord.

Lees verder

Bij HEMA kun je geen online polismap delen. Elke polismap is aan een individueel persoon gekoppeld.

Lees verder

HEMA verzekeringen is een internetverzekeraar, daarom ontvang je jouw polis niet per post. Je kunt jouw polis downloaden en printen vanuit jouw online polismap.

Lees verder

Als je de activatielink niet hebt ontvangen of kwijt bent, stuur dan een mail naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

Lees verder

Wanneer het inloggen in de online polismap niet werkt, check dan eerst goed of je de juiste inloggevens invoert. Het invoeren van deze gegevens is gevoelig voor hoofdlettergebruik. Dat betekent dat je hoofdletters dient te gebruiken als die ook aangegeven zijn. Weet je jouw wachtwoord niet meer? Ga naar 'inloggen polismap'. Klik op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt direct een email met jouw wachtwoord op het bij ons bekende emailadres.

Lees verder

Je kunt jouw gegevens direct zelf wijzigen in jouw online polismap. Ga naar verzekeringen.hema.nl en kies voor 'inloggen verzekeringen' rechts bovenin en vervolgens voor 'inloggen mijn polismap'. Nadat je bent ingelogd, klik je op 'persoonsgegevens' in het linkermenu en vervolgens op 'wijzigen'. Wijzigingen zijn direct actief nadat je op 'bevestigen' hebt geklikt. Hetzelfde geldt voor het wijzigen van je inloggegevens.

Lees verder

Wanneer je een verzekering afsluit bij HEMA, dan ontvang je eerst een bevestigingsmail en daarna een e-mail met daarin een activatie-link. Door te klikken op deze link registreer je jouw persoonlijke online polismap.

Lees verder

In je online polismap kun je jouw polissen bekijken en wijzigen. Je kunt ook andere wijzigingen doorvoeren, bijvoorbeeld een adreswijziging, een wijziging van je e-mailadres of wachtwoord. Je kunt een schadeformulier printen, of een nieuwe polis afsluiten.

Lees verder

Bij verzekeringen.hema.nl werken we niet met polisnummers. Je hebt één relatienummer voor al jouw verzekeringen. Je kunt je relatienummer terugvinden in jouw online polismap. Ga naar verzekeringen.hema.nl en klik op 'inloggen verzekeringen' en vervolgens op 'inloggen mijn polismap'.

Lees verder

Wanneer het inloggen in jouw online polismap niet lukt, check dan eerst goed of je de juiste inloggevens invoert. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Dat betekent dat je hoofdletters dient te gebruiken als je hebt gekozen voor een wachtwoord met hoofdletters. Let goed op dat je als volgt inlogt in jouw online polismap:

  • je gaat naar verzekeringen.hema.nl
  • klik rechts bovenin op 'inloggen verzekeringen'
  • kies voor 'inloggen online polismap'
  • log in met jouw e-mailadres en wachtwoord Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt direct een e-mail met je wachtwoord op het bij ons bekende e-mailadres.
Lees verder

Als je een verzekering van HEMA hebt afgesloten dan heb je van ons een email ontvangen met daarin een link. Door op de link te klikken kun je de online polismap activeren. Ben je de activatiemail kwijt of heb je hem niet ontvangen, stuur dan een e-mail naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

Lees verder

De online polismap is gratis. En blijft ook gratis.

Lees verder

Bij verzekeringen.hema.nl regel je alles zelf online. Van het berekenen van de premie tot het afsluiten van een verzekering, je kunt alles zelf aanpassen in jouw online polismap. Om in te loggen klik je op 'inloggen verzekeringen' rechts bovenin en kies je vervolgens voor 'inloggen mijn polismap'. Daar vind je ook de voorwaarden, je polisoverzicht en de groene kaart (je internationaal verzekeringsbewijs). Op die manier houden we de kosten laag en onze verzekeringen voordelig.

Lees verder

Wanneer je een verzekering bij HEMA afsluit ontvang je van ons een e-mail om jouw online polismap te activeren. Wanneer je jouw polismap nog niet via deze email hebt geactiveerd kun je niet inloggen. Dit is een veiligheidsmaatregel, zo kan alleen de ontvanger van de activatiemail inloggen. Als het klikken op de link in de activatiemail niet werkt, dan wordt deze waarschijnlijk door jouw emailprogramma afgebroken. Dat kun je zien doordat er maar 1 deel van de link knippert in de e-mail. Wij adviseren je om de link in delen te kopieren en achter elkaar in de adresbalk van jouw internetbrowser te plakken. Daarna kun je jouw polismap activeren.

Lees verder

Je kunt je gegevens direct zelf wijzigen in jouw online polismap. Ga naar verzekeringen.hema.nl en kies voor 'inloggen verzekeringen' rechts bovenin en vervolgens voor 'inloggen mijn polismap'. Nadat je bent ingelogd, klik je op 'persoonsgegevens' in het linkermenu en vervolgens op 'wijzigen'. Wijzigingen zijn direct actief nadat je op 'bevestigen' hebt geklikt. Hetzelfde geldt voor het wijzigen van je inloggegevens.

Lees verder

Wanneer het inloggen in de online polismap niet werkt, check dan eerst goed of je de juiste inloggevens invoert. Het invoeren van deze gegevens is gevoelig voor hoofdlettergebruik. Dat betekent dat je hoofdletters dient te gebruiken als die ook aangegeven zijn. Weet je jouw wachtwoord niet meer? Ga naar 'inloggen polismap'. Klik op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt direct een email met jouw wachtwoord op het bij ons bekende emailadres.

Lees verder

Je hebt van ons een email ontvangen met een link om jouw online polismap te activeren. Omdat je jouw polismap nog niet via deze email hebt geactiveerd kun je nu niet inloggen. Dit is een veiligheidsmaatregel, zo kan alleen de ontvanger van de activatiemail inloggen. Door op de link in de activatiemail te klikken kun je alsnog jouw online polismap activeren. Heb je de activatiemail niet meer? Stuur dan een mail naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

Lees verder

Je kunt alle gegevens online bekijken en ook wijzigen in jouw online polismap. Je verzekeringsoverzicht kun je daar ook bekijken, en eventueel printen. HEMA verzekeringen is een internetverzekeraar, daarom ontvang je jouw polis niet per post.

Lees verder

Je kunt je gegevens direct zelf wijzigen in jouw online polismap. Ga naar verzekeringen.hema.nl en kies voor 'inloggen verzekeringen' rechts bovenin en vervolgens op 'inloggen mijn polismap'. Nadat je bent ingelogd klik je op 'persoonsgegevens' in het linkermenu en vervolgens op 'wijzigen'. Wijzigingen zijn direct actief nadat je op 'bevestigen' hebt geklikt. Hetzelfde geldt voor het wijzigen van jouw inloggegevens.