veelgestelde vragen

Als je niet tevreden bent over verzekerdbijHEMA.nl, dan kun je jouw klacht aan ons doorgeven via het klachtenformulier op de pagina 'klantenservice' op verzekerdbijHEMA.nl. We nemen jouw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.

Lees verder

Als je gaat verhuizen dan moet je in ieder geval jouw persoonsgegevens wijzigen. Ga naar verzekeringen.hema.nl en klik op 'inloggen verzekeringen' rechts bovenin en kies vervolgens voor 'online polismap'. Ga naar 'persoonsgegevens'. Hier kun je jouw adres wijzigen. Als je een woonverzekering van HEMA hebt dan kun je een nieuwe woonverzekering afsluiten op je nieuwe adres en de bestaande woonverzekering beëindigen. Als je ingelogd bent ga je bij de woonverzekering naar 'inzien & wijzigen'. Hier klik je onderaan de pagina op opzeggen en kies een opzegdatum. Je huidige woonverzekering wordt beeïndigd. Vervolgens kun je voor je nieuwe huis een nieuwe woonverzekering afsluiten.

Lees verder

Heb je een noodsituatie, zoals een ongeval, pech onderweg of een ongeval op vakantie? Bel onze alarmcentrale: +31 (0) 71 364 18 32 Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar en alleen bedoeld voor spoed.

Lees verder

De e-mails die automatisch door ons worden verstuurd kunnen in de spambox terecht komen. Mocht je deze e-mail niet ontvangen, controleer dan jouw spambox. Wanneer deze ook niet in de spambox te vinden is dan kun je een e-mail sturen naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

Lees verder

Via jouw eigen online polismap kun je jouw gegevens inzien en direct online wijzigen. Aanpassing van de dekking kan dagelijks. Bijvoorbeeld wanneer je op je autoverzekering Volledig Casco dekking wilt omzetten naar een Beperkt Casco dekking. Of een aanvullende dekking wilt toevoegen.

Lees verder

Je kunt de ingangsdatum van de verzekering zelf bepalen. De eerste mogelijkheid om de verzekering in te laten gaan is de dag nadat je de verzekering afsluit. Een auto- motor- of brommerverzekering kan dezelfde dag nog ingaan, mits je deze voor 21.00 uur activeert.

Lees verder

Bij HEMA kun je jouw verzekering dagelijks opzeggen. Dit kun je zelf doen in jouw online polismap. Zodra je bent ingelogd klik je op de knop 'bekijk verzekering' en vervolgens onderaan de pagina op 'opzeggen'. Vervolgens kun je de gewenste einddatum invullen. Door op 'bevestigen' te klikken wordt de verzekering beëindigd op de door jou gekozen datum. Teveel betaalde premie wordt teruggestort op je rekening.

Lees verder

Er is geen opzegtermijn. Alle verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar. Dit kun je zelf doen in jouw online polismap.

Lees verder

Nee je bent dan niet direct verzekerd. Bij het aanvragen van een verzekering kun je aangeven wanneer je wilt dat de verzekering ingaat. De eerst mogelijke ingangsdatum is de dag na het afsluiten van de verzekering. Bij voertuigen (auto, motor, brommer) geldt wel dat de verzekering direct in kan gaan. Na het aanvragen ontvang je een activeringsmail. Klik hierin op de link om jouw verzekering te activeren. Als je niet activeert ben je niet verzekerd.

Lees verder

Als je verzekering nog niet is ingegaan ga je naar jouw online polismap en klik je bij de betreffende verzekering op 'ingangsdatum wijzigen'. Is je verzekering al wel ingegaan, dan klik je op 'inzien & wijzigen' en vervolgens onderaan de pagina op 'opzeggen'. Vervolgens kun je een nieuwe verzekering met de juiste ingangsdatum afsluiten. Je krijgt in dit geval wel een factuur over de verstreken termijn (beëindigingsdatum minus ingangsdatum), omdat je in die tijd wel door ons verzekerd was.

Lees verder

Op de eerste nota worden naast de premie eenmalig poliskosten in rekening gebracht. Tevens wordt er assurantiebelasting geheven. Ook kan het zijn dat je de verzekering hebt afgesloten na de vorige facturatie. Je hebt dan nog geen premie betaald over de vorige periode. De premie die wordt geïncasseerd is dus ook de premie voor de dagen van de vorige maand dat je bij HEMA verzekerd was. Daarom wijkt de eerste nota iets af van wat je op internet hebt berekend. De specificatie van de factuur kun je bekijken in jouw online polismap onder 'facturen'.

Lees verder

HEMA Verzekeringen is telefonisch helaas niet bereikbaar voor algemene vragen. De verzekeringen van HEMA behoren tot de meest voordelige van Nederland. En dat willen we graag zo houden. Daarom bepaal je bij ons zelf hoe je verzekerd bent. Niet alleen makkelijk voor jou, maar ook nog eens een stuk goedkoper. Via je online polismap kun je op elk gewenst moment een schade melden, een wijziging doorgeven, je huidige verzekeringen bekijken of een extra verzekering afsluiten.

Heb je een andere vraag? Stel deze dan via het online contactformulier of stuur en e-mail naar info@verzekerdbijhema.nl. Binnen twee werkdagen ontvang je een antwoord. Heb je pech onderweg of is er sprake van noodsituatie? Dan staat onze alarmcentrale natuurlijk voor je klaar. Voor spoedeisende hulp neem je 24 uur per dag, 7 dagen per week vanuit binnen- of buitenland contact op via +31 (0)71- 3641832.

Lees verder

Als jouw aanvraag door ons is geaccepteerd en je hebt jouw polismap geactiveerd, dan ben je verzekerd. Wij schrijven de premie in de eerste week van de maand van je rekening af.

Lees verder

De e-mails die automatisch door ons worden verstuurd kunnen in de spambox terecht komen. Mocht je deze e-mail niet ontvangen, controleer dan jouw spambox. Wanneer deze ook niet in de spambox te vinden is dan kun je een e-mail sturen naar info@verzekerdbijHEMA.nl.

Lees verder

Wanneer het inloggen in jouw online polismap niet lukt, check dan eerst goed of je de juiste inloggevens invoert. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Dat betekent dat je hoofdletters dient te gebruiken als je hebt gekozen voor een wachtwoord met hoofdletters. Let goed op dat je als volgt inlogt in jouw online polismap:

  • je gaat naar verzekeringen.hema.nl
  • klik rechts bovenin op 'inloggen verzekeringen'
  • kies voor 'inloggen online polismap'
  • log in met jouw e-mailadres en wachtwoord Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt direct een e-mail met je wachtwoord op het bij ons bekende e-mailadres.
Lees verder

Als je niet tevreden bent met je verzekering dan kun je deze dagelijks opzeggen. Dit kun je zelf doen in jouw online polismap. Log hiervoor in op verzekeringen.hema.nl en ga naar 'inzien & wijzigen'.

Lees verder

Een verzekering van HEMA is niet aan een termijn of looptijd gebonden. Jouw verzekering is doorlopend en heeft geen vervaldatum. Je kunt dan ook op elk gewenst moment je verzekering zelf opzeggen via jouw online polismap.

Lees verder

Via jouw online polismap kun je jouw e-mailadres zelf wijzigen. Je logt in via de button 'Inloggen verzekeringen' rechts bovenin. Hier kies je voor 'inloggen polismap'. Als je ingelogd bent ga je naar 'persoonlijke gegevens'. Daar klik je op de knop 'wijzigen' en kun je jouw emailadres wijzigen.

Lees verder

De verzekeringen van HEMA worden uitsluitend binnen Nederland afgesloten. Woon je in het buitenland, dan kun je geen verzekering bij HEMA afsluiten.

Lees verder

Je kunt de premie alleen per maand betalen. Het is niet mogelijk om de premie in termijnen te betalen.

Lees verder