veelgestelde vragen facturen

Je kunt de facturen direct bekijken in jouw online polismap. Zodra er een nieuwe factuur online staat krijg je hierover een e-mail.

Lees verder

Ga naar jouw online polismap op verzekeringen.hema.nl en pas daar je rekeningnummer aan. Voor de mislukte incasso ontvang je een betalingsherinnering zodat je de premie alsnog eenvoudig met iDEAL aan ons kunt betalen.

Lees verder

In jouw online polismap kun je het rekeningnummer wijzigen. Ga hiervoor in jouw online polismap naar 'persoonsgegevens'.

Lees verder

Je kunt bij HEMA alleen betalen via automatische incasso. Als je een verzekering bij ons afsluit ga je dan ook akkoord met de automatsche incasso. Wil je niet dat wij de premie van je rekening incasseren? Dan kun je helaas geen klant worden van HEMA Verzekeringen.

Lees verder

In de eerste week van de maand incasseren wij de verzekeringspremies.

Lees verder

HEMA rekent bij het afsluiten van een verzekering eenmalig poliskosten. De poliskosten zijn € 9,68 inclusief assurantiebelasting. De poliskosten worden op de eerste factuur in rekening gebracht.

Lees verder

Als de automatische incasso van de premie een keer mislukt, dan is dat geen probleem. Je krijgt van ons een betalingsherinnering zodat je eenvoudig met iDEAL kunt betalen. Is je rekeningnummer geblokkeerd of heb je liever dat het bedrag voortaan van een ander rekeningnummer wordt afgeschreven? Dan kun je jouw rekeningnummer wijzigen in jouw online polismap. Ga hiervoor naar verzekeringen.hema.nl en klik rechts bovenin op 'inloggen verzekeringen' en ga dan naar 'mijn online polismap'. Klik in het linkermenu op 'persoonsgegevens'. Hier kun je jouw rekeningnummer wijzigen.

Lees verder

HEMA is wettelijk verplicht om assurantiebelasting in rekening te brengen. De assurantiebelasting bedraagt 21% over de premie en is voor iedereen in Nederland gelijk.

Lees verder

Dat klopt. Wij tellen maandelijks alle factuurbedragen van uw polissen bij elkaar op en maken daar één factuurbedrag van. Dit is het bedrag dat je op het afschrift ziet staan. Wil je weten hoeveel premie wij per polis incasseren, kijk dan in jouw online polismap bij factuuroverzicht. Daarin laten we zien wat elke verzekering kost.

Lees verder

De premie voor jouw verzekering wordt automatisch van jouw rekening afgeschreven. Is de incasso niet gelukt? Je krijgt van ons dan een betalingsherinnering zodat je alsnog eenvoudig met iDEAL kunt betalen. Is je rekeningnummer geblokkeerd of heb je liever dat het bedrag voortaan van een ander rekeningnummer wordt afgeschreven? Dan kun je jouw rekeningnummer wijzigen in jouw online polismap. Ga hiervoor naar verzekeringen.hema.nl en klik rechts bovenin op 'inloggen verzekeringen' en ga dan naar 'mijn online polismap'. Klik in het linkermenu op 'persoonsgegevens'. Hier kun je jouw rekeningnummer wijzigen.

Lees verder