klantenservice

alles op een rijtje over online regelen

Bij HEMA kun je heel gemakkelijk een groot aantal zaken zelf online regelen op een veilige manier. Hieronder leggen we je per onderwerp uit hoe je dat kunt doen. Uiteraard zijn we voor je vragen ook telefonisch en per mail beschikbaar.

waar gaat je vraag over?

Betalen premie en rekeningen

Ik wil premie betalen Je kunt je premie via iDeal betalen. Dat kan in mijn zorgoverzicht.

Ik wil mijn rekening voor eigen risico of eigen bijdrage betalen Je kunt je rekening voor je eigen risico of eigen bijdrage via iDeal betalen. Dat kan in mijn zorgoverzicht.

Ik wil een betalingsregeling aanvragen Je kunt in een betalingsregeling aanvragen voor je premie of rekeningen voor eigen risico of eigen bijdrage. Dit kan vanaf een bedrag van € 50 of meer via mijn zorgoverzicht. We rekenen geen rente of administratiekosten.

Ik wil weten wat mijn openstaand saldo is Dat kan in mijn zorgoverzicht.

Ik heb een brief van de deurwaarder ontvangen Wij kunnen je hier geen informatie over geven. Je kunt contact opnemen met de deurwaarder voor meer informatie. Kijk op de website van de deurwaarder voor de contactgegevens.

Ik wil een wijziging doorgeven

Dat kan in mijn zorgoverzicht.

Ik wil een zorgverzekering afsluiten

Een zorgverzekering afsluiten kan gemakkelijk en snel online via deze pagina.

Ik wil een rekening declareren

Ik heb een rekening gedeclareerd. Wanneer ontvang ik een vergoeding? We proberen binnen 10 werkdagen je declaratie te betalen. Via mijn zorgoverzicht en de app kun je de status van je declaratie bekijken.

Ik wil een nota indienen Dit kan online via mijn zorgoverzicht en de app.

Ik heb een nota uit het buitenland Je kunt buitenlandse nota’s alleen per post naar ons op sturen, samen met het declaratieformulier buitenlandse nota’s.

Waarom is mijn declaratie afgewezen? In mijn zorgoverzicht zorgoverzicht staat de reden van de afwijzing. Kom je er niet uit, neem dan contact op via 088-222 4114.

Ik heb moeite met inloggen met DigiD

Op deze pagina vind je meer informatie over het inloggen in met DigiD.

Waar kan ik mijn zorgkosten bekijken?

In mijn zorgoverzicht vind je een overzicht van je zorgkosten.

Ik heb zorg nodig. Hoe wordt dit vergoed?

Waar vind ik wat er vergoed wordt van de zorg die ik nodig heb? In het vergoedingenoverzicht overzicht staan alle zorgsoorten en bijbehorende vergoedingen op een rij. In onze zorgvinder vind je de gecontracteerde zorgaanbieders waar je terecht kunt.

Ik heb vragen over zorg in het buitenland Ik heb spoedeisende zorg nodig in het buitenland Op deze pagina vind je informatie over spoedeisende zorg in het buitenland.

Hoe vraag ik een Europese zorgkaart aan? Hier vind je meer informatie over de Europese zorgkaart (EHIC).

Hoe vraag ik een 111-formulier aan voor Bosnië-Herzegovina, Marokko, Montenegro, Servië, Tunesië of Turkije? Meer informatie over het 111-formulier vind je op deze pagina.